Uudet juoksupopot

Muutama viikko sitten käytiin juoksukenkäkaupoilla kun äiti lupautui ostamaan mulle vähän etukäteen synttärilahjan. Tammi-helmikuun vaihde oli siinä mielessä hyvä sauma ostaa uudet popot, koska vanhoja malleja oli vielä jäljellä ja vuoden 2017 uudet mallit olivat juuri saapuneet. Valinnanvaraa siis riitti ja testailin muutamiltakin eri merkeiltä vaihtoehtoja. Saatiin heti alkuun myyjä avuksi ja hyvä niin, koska mulla ei tosiaan ollut hajuakaan mistään ylipronaatioista sun muista. Mun jalat paljastuivat melko neutraaleiksi, joten lähdettiin sen pohjalta etsimään sopivia kenkiä. Testailin muutamaltakin eri merkiltä vaihtoehtoja mutta aika nopeasti tulin siihen tulokseen, että Niken Zoom Vomero 12 on oikea malli. Testasin myös kyseisen mallin 11 versiota mutta omaan jalkaan istuvuus oli parempi tuossa uudemmassa versiossa. Olen nyt noin kuukauden verran testaillut noita ja olen kyllä tykännyt ihan älyttömästi! Niin kevyet ja istuvat että unohtaa välillä kokonaan kenkien olemassaolon mutta samalla kuitenkin tarpeeksi tukevat. Juoksukengissä jakautuu ilmeisesti mielipiteet merkin suhteen aika paljon: toiset kannattavat Asicsin popoja, toiset Nikea ja muut liputtavat muiden merkkien puolesta. Itse olen juossut aiemmin Nikeillä ja Adidaksilla ja olen huomannut Nikejen sopivan omaan jalkaani parhaiten etenkin urheilukengissä. En malta odottaa että tiet ja pururadat sulaa niin pääsee ihan kunnolla spurttailemaan!

4 kommenttia

  1. Nää on ihanat!! Miekin tykkään Niken kengistä tosi paljon ja voisin hankkia niitä mielin määrin, jos ois rahaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehe sama juttu täällä! Ehkä siis ihan hyväkin juttu ettei ne ole mistään halvimmasta päästä.. Saattaisi muuten olla kenkäkaappi aika täynnä :D

      Poista
  2. oii miten nätin näköiset ♥ *_* Itseltä löytyy melkein samanlaiset Niket pienillä eroavaisuuksilla :D Juoksu kenkinä tosin yleensä suosin adidaksia mutta niket taas on yleensä hienomman näköisiä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo Nikellä onkin monia samankaltaisia malleja! Tuo on kyllä hauska, miten ihmiset liputtavat eri merkkien puolesta. Onneksi nykyään on paljon valinnanvaraa niin jokainen löytää ne itselle sopivat. :)

      Poista